هیوندای النترا

هیوندای النترا، انتخابی برای متوسط پسندان

توجوی یا همان J3 نخستین محصولی بود که از JAC چین به بازار ایران عرضه شد و با حجم مشابه پژو 206 تیپ 2 و با 8 سوپاپ بیشتر، کشش و شتاب بهتری نسبت به آن دارد اما نباید انتظار رانندگی سریع و اسپرتی از آن داشت. کیفیت ساخت ادوات داخلی و متریال به کار رفته در آن تا حدودی راضی کننده است. قطعات J3 در شهرستان ها کمیاب است اما لوازم مهم آن در تهران یافت می شود.

ادامه مطلب

جک اس 5

جک اس5، آقای خوش اقبال

چیزی که جک S5 را از دیگر کراس اوورها و خودروهای چینی متمایز می کند، وجود یک پیشرانه قدرتمند در بطن این خودرو است که با وجود وزن 1.5 تنی، شتاب و کشش خوبی را برای این توسان چینی فراهم می سازد. با توجه به ابعاد کلی، فضای داخلی خوبی دارد و مبلمان آن نیز قابل قبول است اما در کنار همه این ها، S5 خودرویی است که فراتر از دیگر محصولات چینی به نگهداری و وسواس نیاز دارد

ادامه مطلب

جک جی 3

جک J3 (توجوی)، کوچولوی چینی

توجوی یا همان J3 نخستین محصولی بود که از JAC چین به بازار ایران عرضه شد و با حجم مشابه پژو 206 تیپ 2 و با 8 سوپاپ بیشتر، کشش و شتاب بهتری نسبت به آن دارد اما نباید انتظار رانندگی سریع و اسپرتی از آن داشت. کیفیت ساخت ادوات داخلی و متریال به کار رفته در آن تا حدودی راضی کننده است. قطعات J3 در شهرستان ها کمیاب است اما لوازم مهم آن در تهران یافت می شود.

ادامه مطلب

رنو کولیوس 2011

رنو کولیوس، فرانسوی انقلابگر

رنو کولیوس یک کراس اوور اقتصادی نیمه لوکس و همرده توسان/IX35 و اسپورتیج است. فضای کابین خارق العاده ای ندارد و رگه هایی از تندر90 فقید در آن پیدا می شود، اما با سطح امکانات و کیفیت ساخت بالا، حس خوبی در کابین آن خواهید داشت. کولیوس با 6 کیسه هوای ایمنی خودرویی ایمن است اما قابلیت های دینامیکی اش برای مسیرهای خارج از جاده ای سبُک کارآمد است. البته وقتی پشت فرمان قرار می گیرید، تجربه آفرود بهتری نسبت به کُره ای ها خواهید داشت.

ادامه مطلب

رنو سیمبل

رنو سیمبل، کوچولوی نه چندان ارزان

سیمبل دومین نسل رنو/داچیا لوگان و نسل دوم همان تندر90 خودمان است. کابین آن طراحی بهتر و مدرن تری نسبت به تندر90 یا همان لوگان نسل اول دارد. تندر 90، ساندرو و سیمبل، پیشرانه و مجموعه انتقال قدرتی یکسان دارند. کلاچ و حرکت نرم دنده ها در کنار دنده دادن دقیق گیربکس اتوماتیک، از نکات مثبت مشترک بین این سه خودرو است، اما سیمبل از نظر زیربندی و سیستم تعلیق، یک سر و گردن بالاتر از تندر90 قرار دارد.

ادامه مطلب

پژو 407

پژو 407 شیر کم هیاهو

این سدان فرانسوی به نسبت بد اقبال در بازار ایران یکی از ایمن ترین خودروهایی است که در آن دوره به کشور وارد شد و با توجه به آزمایشات برخوردی که موسسه ایمنی Euro N-Cap انجام داده، قادر به کسب 5 ستاره ایمنی برای محافظت از سرنشینان بزرگسال و 4 ستاره ایمنی برای خردسالان شده است. پیش از اقدام به خرید توجه داشته باشید که پژو 407 بنا به بسیاری از دلایل مانند خدمات پس از فروش ضعیف، پرطرفدار نیست و برای فروش مجدد آن شاید با مشکل مواجه شوید. در مجموع 407 خودرویی خوب اما بد اقبال در بازار ایران است.

ادامه مطلب

رنو کپچر

رنو کپچر، کوچولوی بلندقامت و مدرن

اگر در کلان شهرهایی همچون تهران با ترافیک و تراکم بالا زندگی می کنید، این کراس اوور ساب کامپکت (فوق فشرده) 4.1 متری، گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. وجود تمهیدات ایمنی همچون 4 کیسه هوای ایمنی و دریافت 5 ستاره Euro NCAP، آن را به خودرویی امن مبدل می سازد. کپچر یک شاسی بلند فوق فشرده با قابلیت های دینامیکی رضایت بخش در مسیرهای داخل جاده ای است که با توجه به ظاهر خوب، گزینه ای مناسب برای خانواده های کم جمعیت یا قشر جوان است.

ادامه مطلب

تویوتا کمری

تویوتا کمری، ژاپنی اصیل

کمری به خصوص در مدل اتاق قدیم و اتاق وسط، کم استهلاک و کم خرج است و بسیاری از افراد بیش از 300 هزار کیلومتر رانندگی را بدون دردسر با آن تجربه کرده اند. اگر خیلی تنوع طلب نیستید و قصد دارید خودرویی خانوادگی بخرید تا بدون دردسر از سواری آن لذت ببرید، کمری مورد خوبی است. البته نباید به امید بدون خرج بودن به سراغ چنین خودروهایی رفت اما چیزی که ثابت شده این است که یک کمری دست دوم، سالم تر از یک سوناتای با کارکردی مشابه خواهد بود و می توان به این خودرو بیشتر اعتماد کرد.

ادامه مطلب

زانتیا

سیتروئن زانتیا، بیش از یک دهه محبوبیت

زانتیا با سیستم تعلیق پیشرفته سیتروئن و ارگونومی بسیار خوب، هندلینگ مناسب و سواری لذت بخشی دارد. هر دو پیشرانه 1.8 و 2 لیتری آن 4 سیلندر 16 سوپاپ است که راندمان بسیار خوبی داشته و با جعبه دنده 5 سرعته و محور فعال اکسل جلو، شتاب و کشش خوبی را به راننده ارائه می کند. البته این محصول فرانسوی به خصوص در برخورد های بخش جلو سطح ایمنی کمی دارد و در بررسی سازمان ایمنی اروپا موفق به اخذ تنها 1.5 ستاره از مجموع 5 ستاره ایمنی شده است.

ادامه مطلب

بسترن بی 50

بسترن سری B50 پسرک شرقی

بسترن آسا یک خودروی چینی با ذات ژاپنی است که کیفیت ادوات داخلی، فرمان پذیری، سیستم تعلیق و راحتی آن از دیگر چینی های بازار بهتر است اگر نسخه B50F آن را انتخاب کنید و در خرید خودروی مد نظرتان حساسیت کافی را به کار بگیرید، رضایت شما را جلب خواهد کرد. اما اگر قصد خرید B50 را دارید باید با ضعف های پیشرانه و ظاهر آن کنار بیایید.

ادامه مطلب